Vad hände efter 1 1/2 år av helvete

Allmänt / Permalink / 0
Jag hade nu gått hos psykoterapeut i ett halvår, det hjälpte mig mycket! jag tycker alla borde ha en proffessionell samtalskontakt, som vet vilka motfrågor att ställa. Jag gick santidigt på Chigong i varmvattenbassäng en gång i veckan, Chigong går väldigt långsamt och det var vad jag klarade av just då. Det var ångestframkallande eftersom vattenspänningen tryckte mot bröstkorgen och det påminnde om en begynnande panikångestattack men jag försökte rationallisera och tänka på att andas lugnt. Jag gick även i stressskola som vårdcentralen ordnade. Där fick jag lära mig att man kan gå, sitta och stå stressad, alltså lärde jag mig hur jag kan sitta, gå och stå  avslappnat verses på ett stressande sätt. Jag var inte jätte taggad att börja där och tänkte väl mest att det var nåt dem hade startat för att göra av oss någonstans ( vi som inte hade nåt fysiskt/ synbart fel på oss), men som tur var hade jag fel! Jag lärde mig väldigt mycket om mig själv och vad jag helt omedvetet gjorde dagligen som stressade mig kropp helt i onödan. 
Hur skulle jag mer kunna hjälpa min kropp tänkte jag?
Jag tänkte länge, jag orkade ju inte så mycket heller men jag behövde något positivt, något annat att lägga fokus på, något som ger mig en anledning att ta mig ut bland folk. Så jag skaffade en hund!
 Han kom att bli det bästa som hänt mig!!!
Jag kom ut, träffade folk, fick motion och kärlek.
 
 
Nu hade det gått två  och ett halvt år sedan min kropp slutade fungera!
Jag hade gått hos psykoterapeut en gång i veckan i ett år ( första året var ingenting möjligt) , vattenchigong en termin , stresskola en termin, yoga i hemmet med PT 10 gånger och det viktigaste av allt, jag hade lärt mig mental och muskulär avslappning genom kursen som jag ägnade 1 tim åt varje dag ( 1/2 timma på morgonen och 1/2 timma på kvällen. Jag mådde nu mycket bättre och hade inte det där konstanta stresspåslaget, och jag kände att min kropp var i full gång med att läka. Jag hade nu lite mer engergi som jag använde till att tänka på att äta bra mat som innehåller mycket vitaminer och mineraler, jag hade lärt mig under sjukdomstiden att immunförsvaret sitter i magen och om magen och tarmen inte fungerar så kan kroppen (tarmen) inte ta upp näringen från maten. Jag ville ju bli frisk för allt smör i småland så jag var beredd att göra vad som krävdes.
 
 
 
Jag hade vid det här laget uteslutit socker, gluten och mjölk ur min kost. Jag köpte kosttillskott ( försökte hitta det renaste, köpte ofta Hollistics preparat), c, b och d vitamin samt magnecium och kalcium. Alltså ingen multivitamin med alla i samma utan separata burkar.
 
 
Jag hade gått klart kursen PUMT ( personlig utveckling genom mental träning) och jag hade övergått från mental och muskulär avslappning till djup meditation. Jag köpte bara ekololiska frukter och grönsaker och jag försökte laga all mat från grunden.
 
 
Efter tre års tid. Nu kände jag att jag hade lite energi över och började arbetsträna lite på en hälsokostaffär. När jag började där så blev jag varse om att jag fortfarande var ganska ljud känslig och att jag var tvungen att vara noga med vad jag la min energi någonstans eftersom jag hade begränsat med det.Jag var noga med mig dagliga meditation, den gjorde underverk och jag mådde otroligt bra och var väldigt harmonisk.
 
 
Jag hade nu börjat intressera mig mycket för det andliga och jag valde att tolka min situation utifrån det perspektivet nu. Jag fick mycket hjälp och många svar genom mina meditationer, eftersom att man är i ett tillstånd där inte egot är inblandat så får man de sanna svaren. Jag rek det verkligen. 
 
Vad hände sen?..........
Häng med mig i nästa inlägg väl :-)
#psykiskohälsa #ångest #depression #fobier #mådåligt #måbättre #meningenmedlivet
Till top